海外日記

ダラダラと書いてます。。。

旅日記⑤イギリス / Travel Diary⑤England

今日はマダムタッソーという蝋人形展とスターウォーズスターウォーズについて書きたいと思います。

Today, I want to write about Madame Tussaud's and the exhibition of Star Wars.

マダムタッソーの中に入ると様々な蝋人形が展示されていました。どの作品も本物かと思わされるほど精巧に作ってありました。

Once I entered Madame Tussaud's ,All of the figures were made of wax. All figures was made sophistically.

特に驚いたのがオバマ大統領の蝋人形です。本物そっくりだったのでまるでオバマ大統領に本当にあっているかのような感じがしました。

I was surprised about the wax figure of the former president Barack Obama. It looks real, so I felt as if I meet him .

最後の方ではイギリス皇室のエリザベス女王が待ち構えていました。近くで見ると顔のしわまでそっくり再現されていました。

At the end, I saw the wax figures of Queen Elizabeth. When I got close to it, I could see the wrinkle.

さて次にスターウォーズに行きました。昔からスターウォーズは大好きで何度も見たことがあったので正直マダムタッソーよりも興奮しました。特に私の大好きなキャラクターであるアナキンを見た瞬間体が震えました。

Lets move on to the exhibition of Star Wars. After Madame Tussaud's, I visited the exhibition of Star Wars. I Actually like to watch the movie, so I was excited by it more than Madame Tussaud's. The moment I took a look at Anakin who was one of characters in Star Wars, I could not stop shivering .

他にも様々なキャラクターが展示してあり、スターウォーズファンにとってはまさに天国のような場所だと思います。

There were a lot of characters and it was like a heaven for the fun of Star Wars.

     

イギリスでは良いホストフェミリーにも恵まれ、貴重な経験をすることができました。一生忘れることができない思い出となりました。

Since I had a good host family and a great experiences. I can not forget these memories.

    

さて次回はイギリスからオランダへフェリーで向かった時のお話を書きたいと思います。

Next, I want to write about how to use the ferry from London to Amsterdam in Netherland.