海外日記

ダラダラと書いてます。。。

旅日記④イギリス / Travel Diary ④ England

さて今回はビッグベンの周りを紹介しようと思います。私が行った日はあいにくの雨だったのであまり写真映えはしませんでしたが、やはりあの時計台は厳かでした。

Today, I want to introduce around Big Ben. I was not happy about the picture because of the weather. However, Big Ben was awesome .

もちろんイギリス屈指の観光地ということで観光客でごったがえしていました。

Around Big Ben was one of the most famous sightseeing spot in England so there are many foreigners.

   

まず最初にビッグベンの近くの水族館に行きました。水族館に行くまえはすごく期待していたのですが、いざ中に入って見るとすごくしょぼかったです。それにもかかわらず入場料が高く、わざわざイギリスに来てまでも水族館に行く意味はなかったなと今は思います。

I went to a aquarium near Big Ben. The entrance fee was very expensive. It was so boring. It was not what I expected, and I regretted visiting there . I don't ever plan on coming back again!

     

夜は友達とブリティシュバーに行きました。日本人は居酒屋でダラダラ飲むのが好きですが、イギリス人は違います。イギリス人がビールを片手に何も食べずに喋るのが好きなのです。これはカルチャーショックでした。

そしてイギリスは物価が高く、一杯1000円くらいするので正直頼むのをためらいました。ここに来て日本の外食の安さ、物価の安さが身にしみました。

At night, I went to British Bar. There are some differences between Japanese and the British .People in Japan like to drink and eat food at the same time, but  people in England like to drink and talk with friends without eating. I had culture shock.

The cost of living is high in England. A tap of beer costs 10 dollar and I almost stoped ordering it . This made me realize that the costs of eating and drinking is lower than other countries.

夜のロンドン市内は本当に綺麗でした。ビッグベンがライトアップされ、川には町の街灯が映り込みます。橋の上でキスをしている人、川を見ながら涙を流している人、なんだか映画みたいでこれが歴史と風情の街ロンドンなのかと感動しました。

London at the night was amazing. Big Ben was illuminated and I can see the light on the river. There were people kissing , tearing on the bridge and it moved me because it looked like the one in the romance movie.

今日はここまでにし、次はロンドン市内の有名観光スポットを紹介しようと思います。

Next, I want to introduce another famous spots in London . See ya!!!旅