海外日記

ダラダラと書いてます。。。

旅日記①イギリス / Travel Diary①England

今日は人生で初めて行ったイギリスでの思い出を書きたいと思います。

Today, I want to write about my first  journey abroad in my life. it was England!

日本からはるばる18時間かけてイギリスに到着しました.......正直腰が砕けそうでした。ヒースロー空港につき撮った写真が上の写真です。今回訪れたのが歴史的にも経済的にも発達しているロンドン!!!街に着くと何もかもが新鮮でした。

I arrived at England and it took  18 hours from Japan so I was so tired. I came to London where there were a lot of historical buildings and skyscraper. I was inspired !!

そしてバス、タクシーを乗り継ぐことに時間ついにホテルに到着しました。僕が予約したホテルはリッチモンドというイギリス版ビバリーヒルズの近くで高級住宅街でした。街並みがすごく綺麗でこれがイギリスか!!と感動しました。

And then I finally arrived at Hotel by using bus and taxi. The hotel I booked was nearby Richmond where rich people lived. The view of the city was so beautiful that I was moved.

夕方ごろについて少し時間があったのでリッチモンドパークを散策することにしました。様々なお店や町並み全てが映画に出てくるような風景で思わずため息をついた記憶があります。

I walked around Richmond park because I had free time . There are a lot of shop. The view looked like the one in the movies and it impressed me .

イギリスについて最もストレスが溜まったことがバスの使い方です。日本に慣れていたためかバスは時間通りにくるものだと思っていました。しかし、一時間待ってもいっこうに来なかったので街の住人に訪ねて見ると「そのバスはもう走ってないよ」と言われました。一時間待ってこの有様.......日本はやはり住みやすいと実感しました。

Transportation was very difficult. It was nerve-wrecking. I thought the bus would arrive at bus stop on time but the bus didn't come . I asked people a woman what time the bus would come. She told me that the bus was not in service now. I thought Japan is the most comfortable country to live in.

 

 

 

今日はここまでにして次はロンドン市内のことについて書きたいです。

                                           Next time , I'd like to write about city of London .See ya !!!!!!!!